Motosapiens


Nazywam się Adam Kałuża. Jestem szczęśliwym posiadaczem motocykla ZIPP VZ-2 125. Skorzystałem z ustawy dopuszczającej jazdę motocyklem o pojemności nie przekraczającej 125ccm, na prawo jazdy kategorii B. No cóż, przyznaje się bez bicia do tego, że jest to moje pierwsze moto. Są to również pierwsze kroki na jednośladzie poprzedzone małymi epizodami skuterowymi. Na co dzień moim środkiem lokomocji jest "puszka" ale ciągnie wilka do lasu. Wyposażyłem Zipp-ka w parę gadżetów celem ułatwienia sobie życia w podróży. Na początku myślałem o plastikowym kuferku ale Zipp-ek wyglądał z nim trochę mniej poważnie. Chciałem zachować wygląd bardziej turystyczny niż skuterowaty. W tej chwili jest to torba / plecak na bagażnik Oxforda i tutaj proszę, nie śmiejcie się ale grzane manety tej samej firmy w wersji v.8 Wkrótce może pojawi się kamerka do rejestracji fragmentów trasy moich wycieczek ale to przyszłość. Postanowiłem stworzyć to miejsce celem skumulowania różnych informacji na temat tego pojazdu, który jak już nadmieniłem w części głównej, występuje pod wieloma nazwami. Przy okazji może uda mi się jakoś sprowokować kilka osób do swego rodzaju wyznań dotyczących użytkowania swoich mechanicznych rumaczków. Do powyższego serdecznie zachęcam i szczerze zapraszam.



"MOTO CIUCHY"


No właśnie… Moto ciuchy. Tylko raz zdarzyło mi się pojechać na przejażdżkę zaledwie pięciokilometrową, celem sprawdzenia nowego sprzętu, nie mając na sobie żadnych zabezpieczeń przeciw "wyglebieniowych". Zrobiłem to na drodze technicznej o prawie zerowym uczęszczaniu. Z tego miejsca gorąco apeluję do wszystkich moto użytkowników. Nie wsiadajcie na motocykl bez kasku i odzieży, która da Wam choć namiastkę bezpieczeństwa w razie asfaltowego szlifu. Nie róbcie z siebie zdrapki. Wyobraźcie sobie upadek na asfalt przy choćby 60km/h, mając na sobie letnią koszulkę, krótkie spodenki, a na stópkach klapki. Meksykańska MASAKRA piłą mechaniczną, to przy tym jakieś pierdnięcie. Widziałem gościa po takiej glebie. Miał piękne, krwiste szlify począwszy od ramion, łokci biodra i całą długość nogi, aż do żywej kości. Ból nie do zniesienia. Szczęście, że w ogóle wyżył. Z powodu powyższego postanowiłem pogrzebać w "Internetach", celem szybkiej edukacji w temacie. Natrafiłem na świetny moim zdaniem kanał Motosapiens. To właśnie tu spotkałem się z fachowym doradztwem i rzetelnym podejściem do tematu. W końcu postanowiłem pojechać pod adres na Targowej w Warszawie. Po krótkiej rozmowie obsługa dobrała mi moto ciuchy do moich potrzeb tak, aby zapewnić mi komfort, bezpieczeństwo i również co ważne nie przekroczyć niepotrzebnie budżetu, jaki przeznaczyłem na zakupy. Jeśli mogę doradzić, to właśnie ten wydatek powinniśmy wziąć pod uwagę zanim kupimy swój motocykl. Szczerze polecam dobrych doradców w zakresie doboru motocyklowego ubranka. Powinniście poszukać ich skrupulatnie w swojej okolicy. Teraz podzielę się z Wami tym, co wybrałem dla siebie mając w planach jazdę na swoim Zippie VZ-2 125. Oczywiście podstawą jest Kurtka Modeka Westport (rozmiar L) Kurtka męska wykonana z poliestru 450D z wiatroodporną, wodoszczelną, oddychającą i wypinaną membraną Humax. Wypinane ocieplenie, protektory barkowe i łokciowe YF certyfikowane wg EN 1621-1. Na plecach pianka absorbująca uderzenia z możliwością jej wymiany na certyfikowany ochraniacz SaS-Tec. Panele wentylacyjne na kieszeniach piersiowych z mocowaniem na magnez. Zamek łączący ze spodniami.
Bezpieczne spodnie Modeka Westport (rozmiar KXL) Spodnie męskie wykonane z poliestru 500D i 900D na wzmocnieniach kolan. Wypinana membrana Reissa wodoodporna, wiatroodporna i oddychająca. Na kolanach protektory YF certyfikowane wg EN1621-1, na biodrach pianka absorbująca uderzenia. Dwie kieszenie wodoodporne zewnętrzne typu cargo. Zamek łączący z kurtką. Buty FORMA POKER czarne (rozmiar 44)

Forma, to buty motocyklowe gwarantujące najwyższą jakość, bezpieczeństwo oraz komfort. Wykorzystanie najwyższej jakości materiałów w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem projektantów sprawia, że buty tej marki zadowolą nawet najbardziej wymagających motocyklistów.
* To oczywiście slogany reklamowe z ulotki ale sprawdzone już w boju ;) Do tego zakupiłem rękawice RAINERS G-28 w rozmiarze XL (11) i kask integralny CRB wl 807, czarny mat w rozmiarze S.

To jest oczywiście tylko mój przykład. Moja waga, to obecnie 92 kg wzrost 182cm. Celowo podałem swoje rozmiary i rozmiary ciuchów, żeby choć trochę przybliżyć Wam fakt ścisłego dopasowania ubioru do figury. Wyposażony w takie ubranie, czuje się dużo bardziej komfortowo i względnie bezpiecznie.


Poniżej podaje link do kanału MotoSapiens, jednocześnie pozdrawiając ich serdecznie. Życzę im samych sukcesów w tym, co robią.

Motosapiens














Copyright © 2016 Adam Kałuża